Inloggen

Winkelwagen is leeg

Geen artikelen

Parfum Center

Niche parfums

Niche parfums

Parfumcenter.nl heeft een uitgebreid assortiment niche parfums van grote merken, altijd met hoge kortingen, van eeuwenoude huizen die vroeger parfum aan koninklijke families leverden tot aan nieuwkomers die op maat gemaakte geuren creëren.

 

Merken als bijvoorbeeld Annick GoutalCreedOdin en Penhaligon's, waarvan de productie op een veel kleinere schaal is, en waarvan de aanwezigheid in de reguliere winkels minimaal of niet aanwezig is, zijn aangeduid als niche. Dit zijn de geuren die je meestal alleen bij een parfum specialist of high-end parfum boetiek zal vinden. Bij ParfumCenter vindt u wél een ruime keuze in niche parfum merken.

 

Ontdek nu ons ruime assortiment exclusieve en unieke niche parfums in onze webwinkel en profiteer van onze zeer scherpe prijzen.

268 artikel(en)

Designer vs niche parfums: Wat is het verschil?

De Fragrance Foundation (FiFi) heeft parfums ooit als "niche" of "mainstream"gecategoriseerd, gebaseerd op het aantal verkooppunten dat een bepaald parfum of merk inslaat. Dit betekent over het algemeen dat de meerderheid van de parfums die je in grote retail franchises en warenhuizen vindt als mainstream of "designer" geuren wordt geclassificeerd, zoals door modehuizen als Vera Wang, Ralph Lauren, Versace etc worden gelanceerd.

Merken als bijvoorbeeld Annick GoutalCreedOdin en Penhaligon's, waarvan de productie op een veel kleinere schaal is, en waarvan de aanwezigheid in de reguliere winkels minimaal of niet aanwezig is, zijn aangeduid als niche. Dit zijn de geuren die je waarschijnlijk bij een parfum specialist of high-end parfum boetiek zal vinden.

Waarom niche? 

Niche liefhebbers beweren vaak dat boutique parfums de consument de mogelijkheid bieden om zichzelf te belonen met een parfum dat zowel speciaal als individueel is. Velen beweren dat niche gelijk staat aan kwaliteit; doordat aan de constructie van het parfum meer aandacht voor detail is gegeven, met componenten van het hoogste kaliber. Menigeen betaalt liever meer voor het privilege om niet als iemands ex-vriend of broer of tante te ruiken.

Waarom Designer?

Maar voor designer merken valt ook veel te zeggen. Wat ze in termen van exclusiviteit missen, maken ze in prijs en massale aantrekkingskracht weer goed - de consument koopt in de levensstijl die deze designer merken vertegenwoordigen, zoals bijvoorbeeld Boss, Cartier of Bvlgari.

Als consumenten kunnen we echt niet verliezen. We hebben niet alleen volledige toegang tot onze designer geuren, niche parfums zijn nu, mede dankzij het internet, steeds beter verkrijgbaar. Geen wonder dat niche parfums snel aan smaak winnen bij parfum liefhebbers! Bekijk de toegankelijker niche lijnen zoals Serge LutensAcqua di Parma en Comme des Garcons.